Az 5 legjobb marketing stratégia, amit még biztosan nem próbáltál ki

Ha számodra nem ismeretlen egy vállalkozás marketing stratégiája, akkor tudod, hogy a bevétel növeléséhez elengedhetetlen az új ügyfelek bevonása. De, ha az utóbbi időben az eredményeid lelassultak, és nem fejlődsz olyan gyorsan, mint szeretnéd, akkor ideje kipróbálnod néhány új stratégiát. Íme az öt legjobb marketing stratégia, amelyet még biztosan nem próbáltál ki.

Marketing stratégia ötletek

1. Ajánlj fel ajándékot az ajánlásokért

Oscar Wilde egyszer azt mondta:

“A világon csak egy rosszabb dolog van annál, ha beszélnek rólad. Az pedig az, ha egyáltalán nem beszélnek.”


Mivel a fogyasztók 74 százaléka arról számolt be, hogy a szájról szájra terjedő ajánlások nagymértékben befolyásolják vásárlásaikat, ezért némi csevegést kell kiépítened vállalkozásd köré. Hogyan ösztönözheted az ajánlásokat?
Adj további ösztönzést azáltal, hogy kedvezményeket és ajánlatokat kínálsz azoknak a jelenlegi ügyfeleknek, akik vállalkozásodat barátaiknak és családtagjaiknak ajánlják.

 

2. Kombináld az e-mailt és a közösségi oldalt

Az e-mail marketing a leghatékonyabb eszköz az ügyfelek megszerzésére és megtartására, ezt ne felejtsük el – emlékeztet minket Máté Balázs online marketing tanácsadó


Míg a közösségi média platformok olyan algoritmusokat módosítanak, amelyek korlátozzák a bejegyzések láthatóságát, az e-mail marketing lehetővé teszi, hogy közvetlenül a beérkező leveleikben érd el ügyfeleidet. 
Változtasd a közösségi média követőidet elkötelezett e-mail feliratkozókká: oszd meg az e-mail feliratkozási űrlapra mutató hivatkozást vagy a csatlakozáshoz szöveges kulcsszót a különböző közösségi média csatornáidon.

 

3. Futtass versenyt vagy játékot

A versenyek egyszerű módjai a közönség elköteleződésének ösztönzésének. Szervezz fotópályázatot vagy tombolát, ahol a potenciális vásárlók nyereményeket nyerhetnek. Csak győződj meg arról, hogy a díjat valóban érdekli a közönség.
Az értékes nyeremények mellett minden jó versenynek világosan meghatározott célra van szüksége, amely a vállalkozásod javát szolgálja. Hirdesd meg versenyedet a közösségi médián és egy e-mailben a maximális részvétel érdekében.

 

4. Növeld az értékedet tartalommal

Mit jelent ez ügyfeleid számára? Ez az a kérdés, amelyet folyamatosan mérlegelni kell, amikor kiválasztod a legjobb marketing stratégiákat. Ha nem kínálsz olyat, amit az ügyfél szeretne, akkor nem fognak gondolkodni a vállalkozásodon.
Vonzd be a potenciális ügyfeleket, miközben iparági szakértőként pozicionálod vállalkozásodat a tartalomírással. Ez magában foglalhat olyan cikkeket, képeket és videókat, amelyek vonzóak a célközönséged számára.

 

5. Csatlakozz a vitához

Keressen olyan helyeket, ahol megvitathatod iparágadat a potenciális ügyfelekkel, és megmutathatod a szakértelmedet online fórumokon. Minél nagyobb nyilvánosságot kapsz, annál jobban figyelj a közönségre. Amikor a termékedre vagy szolgáltatásodra lesz szükségük, a vállalkozásod lesz az első, amelyre gondolni fognak.