1. Ajánlj fel ajándékot az ajánlásokért
Oscar Wilde egyszer azt mondta:
“A világon csak egy rosszabb dolog van annál, ha beszélnek rólad. Az pedig az, ha egyáltalán nem beszélnek.”
Mivel a fogyasztók 74 százaléka arról számolt be, hogy a szájról szájra terjedő ajánlások nagymértékben befolyásolják vásárlásaikat, ezért némi csevegést kell kiépítened vállalkozásd köré. Hogyan ösztönözheted az ajánlásokat?
Adj további ösztönzést azáltal, hogy kedvezményeket és ajánlatokat kínálsz azoknak a jelenlegi ügyfeleknek, akik vállalkozásodat barátaiknak és családtagjaiknak ajánlják.
2. Kombináld az e-mailt és a közösségi oldalt
Míg a közösségi média platformok olyan algoritmusokat módosítanak, amelyek korlátozzák a bejegyzések láthatóságát, az e-mail marketing lehetővé teszi, hogy közvetlenül a beérkező leveleikben érd el ügyfeleidet.
Változtasd a közösségi média követőidet elkötelezett e-mail feliratkozókká: oszd meg az e-mail feliratkozási űrlapra mutató hivatkozást vagy a csatlakozáshoz szöveges kulcsszót a különböző közösségi média csatornáidon.
3. Futtass versenyt vagy játékot
A versenyek egyszerű módjai a közönség elköteleződésének ösztönzésének. Szervezz fotópályázatot vagy tombolát, ahol a potenciális vásárlók nyereményeket nyerhetnek. Csak győződj meg arról, hogy a díjat valóban érdekli a közönség.
Az értékes nyeremények mellett minden jó versenynek világosan meghatározott célra van szüksége, amely a vállalkozásod javát szolgálja. Hirdesd meg versenyedet a közösségi médián és egy e-mailben a maximális részvétel érdekében.
4. Növeld az értékedet tartalommal
Mit jelent ez ügyfeleid számára? Ez az a kérdés, amelyet folyamatosan mérlegelni kell, amikor kiválasztod a legjobb marketing stratégiákat. Ha nem kínálsz olyat, amit az ügyfél szeretne, akkor nem fognak gondolkodni a vállalkozásodon.
Vonzd be a potenciális ügyfeleket, miközben iparági szakértőként pozicionálod vállalkozásodat a tartalomírással. Ez magában foglalhat olyan cikkeket, képeket és videókat, amelyek vonzóak a célközönséged számára.
5. Csatlakozz a vitához
Keressen olyan helyeket, ahol megvitathatod iparágadat a potenciális ügyfelekkel, és megmutathatod a szakértelmedet online fórumokon. Minél nagyobb nyilvánosságot kapsz, annál jobban figyelj a közönségre. Amikor a termékedre vagy szolgáltatásodra lesz szükségük, a vállalkozásod lesz az első, amelyre gondolni fognak.